tisdag 4 augusti 2009

Gysinge resa..

När va var till Gysinge och köpte färg så var vi även in på en antik affär i närheten..
Där hittade Kristofer den fina skålen på fot.. När han hittade den och tyckte den var fin så fanns inget att tveka på, det var bara att köpa.. =) Inte så ofta han tar fram något han vill ha på loppisar..
Socker burken kunde jag inte låta bli trost att den var lite dyr egentligen.. En mässing ljusstake har jag letat så länge efter, en som har rätt patina.. Den passar så bra på vardagsrumsbordet..
Nysilver besticken och en gammal stallampa hittade vi på en loppis på vägen hem..

Ni ska få se bilder när de har hittat rätt plats men nu har vi bara varit ute i stugan och haft det mysigt.. Bloggen och lägenheten är lite nerprioriterad.. =)

2 kommentarer:

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka underbara fynd! Skålen var verkligen jättefin!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Anonym sa...

Å vilket vackert bord, och vilka fina saker på det...bilden till höger =)

Välkommen till min blogg
Loppis Skattkammaren, en blogg om loppisar, antikt, inredning och en hel massa annat kul.

Här tipsar jag om loppisar/butiker att besöka, skriver recensioner och visar foton från mina utflykter och fynd.

Tanken är att samla inspirerade och trevliga ställen på en och samma sida.

ag söker alltid nya saker att fota och skriva om!

Vill du att jag besöker Din loppis/butik, har du ett spännande hem, eller har du gjort ett riktigt bra fynd.
Kanske har Du besökt någon bra/dålig loppis.

Hälsningar Louise