onsdag 2 februari 2011

Det bästa jag vet.. nästan...


Har på senare tid blivit helt galen i att baka.. Det mesta egentligen, både bullar, kakor och bröd.. Det här är ett morotsbröd som jag bakade i veckan.. Blev väldigt gott och saftigt..

Förra veckan ringde en kvinna och sa att hon fyllde 70 år och skulle ha kalas.. Hon ville inte baka själv och hade blivit tipsad om mig.. Jag har aldrig gjort något sådant förr så det känns väldigt nervöst.. Jag sätter ibland lite väl höga krav på det jag gör..
Hon ville ha bulla, två sorters kakor och tårta för 30-40 pers.. Jag älskar ju att baka tårta med sockerpasta och har bestämt mig för en vit tårta i två våningar med lila och rosa blommor på.. Hon vill ha allt till fredag kväll.. Så jag visar lite bilder till helgen.. Nu står bullarna och jäser, drömmar bakade jag i förrgår.. Nu är det bara resten kvar.. Sååååå jätte roligt!! Verkligen...

Kram till er från mej!!

1 kommentar:

Vintage House sa...

Hej
Det låter superkul
har oxå börjat baka mer sedan jag fick barn och roligt att baka med dem
ha en skön kväll
kram
sandra