torsdag 10 februari 2011

Skåpet..

Här har vi ordning och reda igen.. Just nu är jag så glad att jag inte föll för frestelsen att måla skåpet vitt.. Tycker det är fint med sin original målning från sekelskiftet någonstans.. Det är som ådringsmålat med ljus brun och beige.. Men jag hinner ändra mig..
Vi håller på att rusta vårt blivande kök, där vi har öppnat upp två rum.. Det ena blir köksdel och det andra blir matsalsdel med vedspis.. Ska bli så otroligt kul när det blir klart, och jag tror att skåpet kommer bli jätte fint i det annars vita rummet..

Här har vi nyss ätit hemgjord glass och maränger.. Mums.. Vi firade lite för Kristofer jobbade sin sista dag idag, innan en 5 veckor lång semester.. Så härligt att vara hemma allihop och snart är det sportlov också.. Eller semester är kanske synd att säga, förhoppningsvis kommer min älskling komma långt i köket också.. ;)
Nu blir det resten av antikrundan.. Me like...

Go kväll

2 kommentarer:

Vit stjärna sa...

Såå fint skåpet är darling!! Spännande med köksrust! Längtar så till vi kan ta tag i vårt kök (om hundra år eller så)! :)

Helgkramar

Vintage House sa...

Hej
Härligt läckert skåp. kul att du inte målade det:)
Kul med köket, härligt med vedspis vill oxå ha...
kram
sandra